xmlns:fb='http://ogp.me/ns/fb#' ArL SuareZ : Koleksi Info Dan Santai: 23 Nov 2011 - Malaysia 0 vs 2 Syria : Pusingan Kelayakan Olimpik London 2012

Wednesday, November 23, 2011

23 Nov 2011 - Malaysia 0 vs 2 Syria : Pusingan Kelayakan Olimpik London 2012



 KUALA LUMPUR: Skuad Malaysia yang LETIH gagal untuk mengekang Syria daripada mengutip tiga mata daripada pertembungan pusingan ketiga kelayakan Olimpik selepas kalah 2-0 di Stadium Nasional, Bukit Jalil, semalam.





Walau bagaimanapun, jurulatih bawah 22 Malaysia, Ong Kim Swee memuji semangat juang yang ditunjukkan oleh pemain-pemain walaupun kalah tetapi mengaku keletihan menjadi faktor tiadanya pasukan yang lebih baik dalam separuh kedua perlawanan selepas kurang daripada 48 jam yang bermain di perlawanan akhir Indonesia Sea Games 2011.

Affiliate Program ”Get Money from your Website”

   
"Mereka bermain dengan baik dalam separuh masa pertama dan berjaya sepadan dengan Syria tetapi apabila mereka letih dalam separuh kedua mereka hilang tumpuan dan membuat kesilapan yang kos kita permainan," kata Kim Swee.

   
"Pasukan seperti Syria, atau pasukan timur tengah secara umum, adalah sangat baik untuk mengambil peluang mereka dan mereka (Syria) menunjukkan bahawa mereka layak menang pada malam ini.

   
"Saya berbangga dengan pemain-pemain kita, walaupun masih letih, memberikan segala daya juang mereka dan berjaya mengekang pemain Syria yang lebih besar pada separuh pertama. Ia juga sukar bagi kami kerana kami kehilangan beberapa pemain utama hari ini ( semalam), "

  
Immad Eddin Khankan,
Syria jurulatih berkata memanfaatkan keletihan rakyat Malaysia adalah sebahagian daripada rancangan permainan menjelang perlawanan itu.

   
"Kami telah mengkaji mereka bermain sebelum perlawanan dan juga melihat mereka terhadap Indonesia. Kami tahu mereka akan letih dan ia adalah sebahagian daripada taktik kami untuk memaksa mereka "all-out" pada separuh pertama dengan membiarkan mereka bermain lebih.

   
"Kami datang menyerang dalam separuh kedua dan memberi tumpuan kepada menggunakan sayap untuk mewujudkan peluang dan ia berbaloi untuk kita kerana mereka jelas kekurangan tenaga," katanya.

   
Penyerang Thamil Arasu mempunyai peluang untuk meletakkan Malaysia di hadapan pada minit ke-18 selepas bola dihantar oleh Muhamad Nazmi Faiz Mansor tetapi segera dikekang oleh pertahanan Syria, yang lebih besar susuk tubuh secara amnya membuatkan sukar untuk barisan hadapan Malaysia memberi impak di sepanjang perlawanan.

   
Syria mempunyai peluang mereka sendiri pada minit ke-22 apabila sepakan percuma dari Mahmoud Al Mawas telah dilakukan pemain tengah Zakaria Al Omari yang menanduk masuk ke dalam gol dari hanya di luar kotak penalti yang hanya dapat disaksikan oleh penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat.

   
Para pelawat sekali lagi mempunyai peluang untuk meneruskan dua minit kemudian apabila beberapa pertahanan longgar dari Malaysia melihat Solaiman Solaiman menguji Khairul Fahmi dari jauh. Solaiman sekali lagi menguji Khairul Fahmi dengan tendangan yang sama pada minit 40 tetapi sekali lagi dinafikan oleh penjaga gol Malaysia.

   
Harimau muda mendapat peluang terbaik untuk menjaringkan gol dalam separuh masa pertama datang sejurus sebelum rehat apabila K. Gurusamy menanduk bola hasil 
sepakan percuma Mohamad Fandi Othman tetapi tersasar.

   
Syria menyerang pada separuh kedua dan tidak mengambil masa yang lama untuk naik ke atas papan mata dengan Solaiman menendang masuk gol dari jarak dekat pada minit ke-51 selepas Malaysia gagal untuk menangani lontaran ke dalam dari pengunjung.

   
Matlamat yang jelas kelihatan meningkatkan keyakinan Syria dan pemilikan yang dikuasai oleh sebahagian besar separuh masa kedua. Jelas tidak senang duduk di atas salah satu matlamat mereka membawa, mereka terus menolak ke hadapan dan jangka Kusut dari penyerang Al Suma membuka ruang untuk Tambang Mohamed untuk menguji Khairul Fahmi dari jarak dekat pada minit ke-62.

   
Peluang untuk Malaysia adalah sedikit dan jarang selepas itu. Mungkin peluang terbaik mereka untuk menyamakan kedudukan datang pada minit ke-68 apabila dari pengganti D. Saarvindran meletakkan Wan Zack Haikal Wan Nor matlamat hanya untuk kedua untuk bola baling di bawah tekanan .

   
Al Suma sekali lagi di tengah-tengah tindakan pada minit ke-88 apabila beliau menggantikan Nassouh Nakkdahli untuk merebut bola dari jarak dekat untuk meletakkan 2-0 bagi Syria di depan.

   
Malaysia seterusnya akan menghadapi Bahrain pada perlawanan peringkat kumpulan pada hari Ahad di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Sumber : www.nst.com.my

Now, the most important part, where the money comes from:
Klik Nama Saya ini --> ArL Suarez

Sebarang Karya Agung anda yang ingin dikongsi bersama para pembaca sila hantarkan dengan inbox kepada Arl Suarez - Facebook @ Email: arl_ezam85@yahoo.com
Comments
0 Comments